Monday, November 12, 2007

ادى اللى خدناه من صيدله

انا كاتب دى قبل امتحان البيو ...يعنى كده من اثر العلم عليا ...وده انا مش قادر اسميه حاجه بس اهى حاجه تضحك وخلاص...وعيشوا حياتكم
صيدله طنطا
واقف قبل الامتحان
ركبى بتخبط ع الجيران
ما حد يلحقنى ياجدعان

كله مشغول
كله مسطول
كله عمال يدح ويقول
ادى اللى خدناه من صيدله طنطا

وجوه اللجنه ابص يمين وشمال
ان حد ينقلنى...بس كله فى الورقه شغال
وانا اللى محتاس لوحدى

هيه ...السؤال ده انا فاكره
ايوه والله انا لسه مذاكره
طب ماتكتبه...لأ ياعم دا طلع واحد شكله

ويوم النتيجه جه صاحبنا وسقط وده الطبيعى فقعد يغنى ويقول
يااااااااااااااااخبتى
يارتنى .ذاكرت قبل مايذاكر حد
مكنتش النتيجه تبقى كده بجد
يارتنى ذاكرت من زمان من زمان

مكنش الدمع جرحلى الخد
ولا كان ابويه يضربنى برده ع الخد
مكنتش هعرف احزان احزان

ولا كنت هعيد السنه كمان
وابويه يسمعنى كلام اشكال والوان
كنت خلصت
كنت سافرت
وزمانى بقيت
متجوز

magdy gomha
10/11/2007

No comments: